Az előszó Szy György tollából a következőképpen kezdődik: „Érdekes történetek. Látszólag ennyi. Ha csak „végigolvassuk”, akkor remek olvasmány, egy kis történelemmel fűszerezve.”
Azonban a történeteken kívül megjelennek a könyvben a mintázatok az életünkben, a szokások kialakulásának elmélete és gyakorlata, az új szokások kialakításának módja, az agy és a memória működésének titkai. A színes, sosem hallott történetek a McDonald’sról, a Starbucksról (Keressétek a LATTE-módszert!), metrótűzről, szerencsejáték-szenvedélyről, s még számos egyébről rengeteg kérdést vetnek fel, néhányat meg is válaszolnak, de mindezt olyan gördülékenyen, mintha csak egy regényt vagy újságot olvasnánk.
A könyvet három részre tagolta az író…
- Az egyének szokásai – az életünkben levő kisebb-nagyobb szokásokról, a fogyasztói szokásokról, a függőségről…
- A sikeres szervezetek szokásai – a csőd széléről a csúcsra, az akaraterőről, az üzletvezetésről…
- A közösségek szokásai – etikai kérdésekről, Martin Luther Kingről…
…így mindenki megtalálhatja azt a szűkebb területet, ami a fentiek közül jobban érdekli.
Mi lesz az eredménye annak, ha elolvassuk e könyvet és alkalmazzuk a benne leírtakat?
„Most már tudod, hogyan vájhatsz új medret, hogy arra ússz, amerre akarsz.”